Allmänna hyresvillkor

LÄS ALLA DENNA SIDA INNAN DU KLICKAR PÅ "SKICKA" BOKNINGSFÖRFRÅGAN

INGÅR:

  • Olycka / kollision försäkring (CDW) - utan självrisk och utan insättning
  • Person Casualty Insurance (PAI) - utan självrisk och utan insättning
  • Stöldskydd (TP) - utan självrisk och utan insättning
  • fri Km
  • 24 timmars akut / Vägassistans
  • Gratis medicinsk hjälp i tilfælle olycks
  • FREE ytterligare drivrutiner - upp till fyra per hyra
  • FRI barnstolar / sittdynor
  • Skatter och avgifter

1 Ingår i TILFÆLLE AV SKADA OCH / ELLER OLYCKA

1.1 Olycka, även kallad kollitionsforsikring, eller på engelska "Collition Damage Waiver" förkortas till CDW täcker alla skador på bilen i tilfælle av olyckan, både genom sin egen olycka och där en tredje part är inblandad.
1.2 personskada lag som på engelska kallas personlig olycksfallsförsäkring och förkortat PAI, täcker ledande bilens passagerare och skador till tredje part.
1.3 Stöldförsäkring som på engelska kallas Stöldskydd och förkortat TP täcker stöld av själva bilen, under förutsättning att hyresgästen är i besittning av bilnyckeln. Personliga tillhörigheter kvar i bilen omfattas inte.

2 OCKSÅ och uttryckte INGÅR

2.1 Skador orsakade av föraren själv eller en tredje part på: karroseriet, inklusive repor / trumpetare orsakas av en sådan. Parkering, fönster, speglar, däck, fälgar, fram- och bakljus, stenskott, bogsering kostnader för nedbrytning / olycka.

3 ABSOLUT INTE INGÅR

3.1 Skador orsakade av någon form av uaktsom användning av bilen, inklusive men inte begränsat till: suspension (t.ex. Vid körning på grusvägar / bergsvägar.), Koppling (vid uaksom anvændelse av koppling), speglar, däck / fälgar (vid uaktsom parkering liknande. kollision med trottoaren), antenn, ovanlig inre nedsmutsning av inredning / täcker, lås, nycklar, fyller felaktigt bränsle, transport av djur som används för bogsering en annan bil, samt kostnader i samband med tidigare nämnda.
3.2 Hastighets Böter, parkeringsböter och andra brott och andra och bogsering kostnader i samband därmed, är naturligtvis inte.
3.3 OBLIGATORISK fast avgift på 15 €, roll genom administrering av böter på uppdrag av hyresgästen.

OBS: Vi måste enligt lag informera om identiteten hos föraren av bilen i tilfælle av brott / straff. Vårt råd är därför att hålla hastighetsgränsen slutar - det finns många radar som upp längs Costa del Sol, även vid in- och urstigning till flygplatsen.

4 Nödvändigt och juridisk dokumentation

4.1 Hyresgästen skall vid leverans av bilen innehålla följande: ett giltigt körkort, giltigt pass och ett kreditkort i RENT eget namn.
4.2 Ytterligare förare måste uppvisa ett giltigt körkort.

5 Betalning vid ankomst

5.1 Kursplanen INTE betalkortsnummer på bookingformularet när bilen bokas online.
5.2 Betalning sker med kreditkort (eller betalkort) vid ankomsten, direkt till personalen som levererar bilen.
5.3 Betalkort MÅSTE vara i hyresgästens namn.
5.4 Betalning kan inte göras av andra och hyresgästen.
5.5 Vi accepterar VISA och Mastercard (inklusive betalkort som Visa Electron och Visa kreditkort).
5.6 betalkort måste vara giltig, att den första av de kort 16 siffror vara fyra eller fem.
5.7 Trots den valda metoden för betalning måste lager kan utgöra en debet VI NOTERAR PÅ KONTRAKT.
5.8 antingen höjas eller "blockerade" en insättning på kartan - detta görs enbart av vår garanti för att ladda alla utestående som brist på bränsle vid återkomsten av bilen, ovanliga tilsnavning platser / täcker, brott etc. som inte ingår i våra priser.

6 Sen leverans - leverans från 21:00 till 08:00

Vi tillhandahåller alla bilar i person, även utanför kontorstid, direkt efter vår normala leveransförfaranden:

6.1 En avgift på 20 €, som går till personalen overarbejdsløn är det för sent utlämnade.
6.2 Från 21:00 är för denna avgift utan undantag.
6.3 Det är naturligtvis den tid du träffa oss i ankomsthallen, som är avgörande för natten bidraget betalas ut eller inte.
6.4 OCKSÅ även om det inte finns i din bekräftelse (som det uppenbarligen inte kommer att göra till exempel om du har angett flyg ankomsttid till 20:15 till 20:30 eller 20:45), eller på grund av sådana IT-misslyckanden.
6.5 Detta gäller givetvis också om du landar på 19:00, men kommer att försenas av någon anledning, och inte komma ut och träffa oss innan 21:00.

7 Återgå från 21:00 till 08:00

7.1 Tillägg för återlämnande av bilen mellan 21:00 till 08:00: 12 €;.

8 Förseningar i åter

8.1 Det är hyresgästens ansvar och skyldighet att informera hotellet om eventuella förseningar eller oegentligheter i återkomsten av bilen.

9 Bränsle - kundvänliga villkor

9.1 Bränsle är uppenbarligen inte ingår i hyran.
9.2 Bilen levereras med en halv tank bränsle och måste returneras med samma belopp, om inte annat överenskommits vid leverans av bilen, som i vilket fall som helst kommer att noteras på det avtal som undertecknats av båda parter.
9.3 Det är naturligtvis onödigt att nämna att om bilen kommer med mer än en halv tank, tillbaka samma mängd bränsle som levereras.
9,4 bilen återlämnas med mindre bränsle i tanken än vid leverans, kommer hyresgästen att medföra en administrationsavgift på 25 €; + Är brist på bränsle.

För att vara på den säkra sidan rekommenderar vi åter överklagande BP tanken på Malaga flygplats (den enda bensinstationen vid flygplatsen).

10 Åldersgränser

10.1 Åldersgränsen är 23 med 2 års erfarenhet som förare och maximiålder är 69 år.
10.2 För förare mellan 21-23 år, samt förare som är 70 år är lejebetingleserne SAMMA, förutom att det finns ett överskott på 300 €; för Alle bil-grupper.
10.3 Detta överskott kan inte elimineras genom förvärvet av försäkringen.

11 Barnstol och sittdynor (boosters) FREE

11.1 Vi levererar som barnstolar och sittdynor gratis (något som de flesta företag tar ca 3 €, - € 6 per hyresdygn i tillägg).
11.2 Vi tillhandahåller barnstolar och sittdynor / sittdynor medan tillgänglighet varar.
11.3 BEMÆRKT PLEASE: barnstolar är godkända varumärken och standardkvalitet.

Om du har speciella önskemål om. barnstolar eller sittdynor föreslår vi att du kontaktar:

www.totsstore.com

Leverans sker inuti kom hall 10 meter från där vi mötesplats.

12 Ytterligare drivrutiner GRATIS

12.1 Ytterligare drivrutiner gratis - kom ihåg att detta kostar vanligtvis 5-6 €, / hyresdygn extra från andra hyrbil i Malaga.
12.2 Det maximala antalet ytterligare drivrutiner per kontrakt är fyra som kan sättas kontrakt vid ankomsten.

13 GPS

13.1 Vi erbjuder engelsktalande standard GPS till 5 €; / dag - maxgränsen 35 €; per hyra
13.2 att vara garanterad en separat GPS eller bil med GPS måste vara frivilligt på bokningsformuläret
13.3 Vissa bilmodeller har inbyggd GPS - Om det tillförs kartan till den här, för samma pris.

14 Förlängning av hyresavtalet

14.1 Begäran om förlängning av avtalet måste vara minst 48 timmar innan kontraktet löper ut.

15 typer - bilar "Gruppera efter storlek

15.1 Bilarna är indelade i grupper beroende på storlek och typ av bil.
15.2 Vi garanterar att ge storleken på bilen, dvs. bil GROUP reserverade, eller en större bil.
15.3 Vi garanterar inte en viss bilmodell, moterstørrelse, diesel moter, HK mm
15.4 90% av flottan är bilar med diesel moter - vi garanterar dock inte att leverera en dieselbil.
15.5 bilder och beskrivningar av bilar på webbplatsen är naturligtvis endast för orientering.
15.6 Det är hyresgästens eget ansvar själva för att resenärer och obeledsagat bagage kan rymmas i den hyrda bilen, det vill säga, att boka en tillräckligt stor bil.
15.7 Vi tar inget ansvar för en kund bok för liten bil, och notera att vi har en stor del av året, hyrs nästan alla bilar ut, vilket är anledningen till att vi i de flesta fall, inte springa med en "lösning" om bagage har ingen plats i den beställda bilgrupp.

16 Grace Period - 3 timmar gratis "godvilje"

16.1 Vi förstår att avkastningen flygplanet kan avvika senare under dagen än ankomst flygplan. SKANBIL erbjuder därför som en del av våra kundvänliga villkor, en "frist" eller "godviljesperiode" i tre timmar utan extra kostnad för hyresgästen.
16.2 Detta innebär att om utlämning av bilen händer f. Ex. Vid 00:00, bilen kan återlämnas utan tillägg genom kl 15:00, den dag då hyresavtalet upphör. Vi välkomnar som sagt i tre timmar "godvilje" ... Efter detta datum ska en extra hyra dag infördes pris enl. det aktuella priset per dag.

17 Hyresgästens skyldigheter i händelse av skada

17.1 Hyresgästen måste omedelbart meddela biludlejningfirmaet alla uregelmsæssige förhållanden, mumlar, skador och olyckor - en kort förklaring som undertecknats av hyresgästen, med en kort beskrivning av tid, plats och omständigheter, som ska levereras till vår personal!
17.2 Hyresgästen måste genom nedbrytning / olycka att vidta alla nödvändiga åtgärder inte lämna fordonet i en position som kan orsaka ytterligare skador / stöld.
17.3 Om majoriteten av bilar som hyrs ut igen omedelbart, kort efter återkomsten, vi accepterar inte att bli informerad om oegentligheter och skada strax före eller vid återkomsten.

18 Hyresgästens skyldigheter i händelse av olyckor

18.1 För att kontakta polisen omedelbart, eller att göra polis uttalande närmaste polisen (Policía Local eller Guardia Civil)
18.2 Därefter omedelbart informera vår personal om platsen och omständigheter, senast inom 24 timmar.
18.3 "declaración amistosa Europea" som finns i bilen kan användas för detta, och kan fyllas på plats med en kopia för båda parter - denna kopia till vår personal så snart som möjligt efter olyckan.

19 vårdslös användning av bil

19.1 vårdslös användning av fordonet täcks inte - alla kostnader direkt och indirekt, som skall betalas av hyresgästen. Detta gäller särskilt för att köra under påverkan av alkohol eller droger, kör bilen efter utgången av kontraktet, vårdslös körning, vårdslös parkering, köra bilen utan att kontraktet.
19.2 Det är enligt spansk lag hyresgästen skyldighet att ge korrekt och nøjaktig information om. skador, olyckor och / eller andra oegentligheter under leasingprocessen, och att informera bilägaren om detta skriftligen.
19.3 Det är också hyresgästens skyldighet att respektera instrumentbrädan varningssignaler.
19.4 ignorera dessa kommer att betraktet som uaktsomt och eventuella kostnader i samband därmed, kommer att belastas hyresgästen.

-

YTTERLIGARE VIKTIGT ATT VETA INNAN DU BOKAR EN BIL

Bokningsförfrågningar, korrespondens och bokningsbekräftelser

Med hjälp av denna webbplatsens bokning online-formulär, kommer du att se en "Tack för din bokning" meddelande efter sändning av begäran.

Det är viktigt att läsa informationen på denna sida där vi beskriver helt nøjaktigt hur vår korrespondens fungerar.

En bokningsbekräftelse kommer inom kort efter mottagandet skall skickas till epost adress som anges på bookingformularet med en bokningsnummer.

Handläggningstid på en förfrågan är genomsnittliga 48 timmar eller 2 dagar.

En bokning är endast giltig efter sändning av ett bokningsnummer.

Har vi inte har önskad bilgrupp finns i den tid som krävs, kommer vi att informera om vilka alternativ vi kan erbjuda och till vilket pris, per post.

Vi ger i dessa fall inte "fri apgradering" till en större bil klass.

ATT KONTROLLERA mappen Skräppost - reklam MAPP - UØNSKER postmapp etc.

Bokningar i "sista minuten" - Sista minuten-bokningar

Bokningar med leveransställen inom 48 timmar kan inte göras via hemsidan. Ring först om du är sent.

Bilarna kapacitet och lagringsutrymme - se länken "BILAR"

Under varje bilgrupp (C, D, E, etc.) Inkludera din information om bagageutrymme och bil storlek, ett stort antal bilar som alla ungefär samma storlek, och därför grupperade..

Det finns detaljerad information med gott om exempel på välkända märken och typer, bara för information om bagageutrymme.

Vi kommer gärna hjälpa till med råd om detta, men det är omöjligt för oss att veta i förväg hur stor eller liten våra kunders resväskor och väskor är.

Ett bra tips - snarare två sportväskor än en stor resväska.

Påsar ger mycket större flexibilitet, och brist på utrymme de tillåter att ha något bagage inne i kabinen.

Tvivel om bilar, grupper, kapacitet, storlek o.s.v vänligen därför till oss innan du bokar.

Hyresavtalet redo för undertecknande vid ankomsten

Tillhandahålla korrekt ANKOMSTFLY NUMMER liksom all juridisk information har varit ganska sent i förväg, kommer kontraktet att slutföras och redo för signering när vi träffas.

Detta bidrar till att säkerställa snabb leverans, och sparar tid för oss alla.

Leverans av bilen

Personalen väntar med en skylt i ankomst på Malaga flygplats och följa med dig ända ut till bilen, som kommer att vara klar för leverans.

Nøjaktig information om mötesplats och leveransförfarandena kommer att skickas via epost, tillsammans med bokningsbekräftelsen.

Returnera bilen

Bilen återvände och lätt för parkering nära T-2 och T-3 avgångshallar.

Hyrbil och bilnycklar måste återlämnas ifgl. detaljerad information om återlämnande av släktingar förfaranden som kommer att tillkännages och överlämnas till danska, vid leverans av bilen.

Välkommen till TOPHYRBILMALAGA.com .. :)

 info @ tophyrbilmalaga.se   Villkor  Kontakt